پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

اعترافات عزیز محمدی و نقد عصرایران

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین :سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.ir  این 350 میلیون یعنی 29 میلیون تومان در ماه ؛ کدام دانشمند در ایران اینقدر حقوق ماهانه می گیرد؟!

رئیس سازمان لیگ فوتبال در یک برنامه تلویزیونی نکات جالب توجه و تکان دهنده ای از وضعیت نابسامان فوتبال ایران ، از جمله دستمزدهای چند صد میلیونی بازیکنان ، واسطه گری ها و زد و بندهای پشت پرده فوتبال مطرح کرد که باتاب گسترد های داشت و خبرگزاری فارس هم اقدام به انتشار آن کرد.عصرایران هم با بازنشر این سخنان ، نقدهای کوتاه خود را در داخل پرانتز به رنگ آبی ، در ادامه نقدهای مفصل قبلی آورده است.

  عزیر محمدی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی ورزش و مردم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات آینده فدراسیون فوتبال برای ریاست فدراسیون ثبت نام می‌کند یا خیر، اظهار داشت: با اینکه خیلی خسته شده‌ام و همیشه گفته‌ام به خودمان نمره صفر می‌دهم چرا که در سازمان لیگ هنوز خیلی کارها مانده که انجام شود، بنا دارم برای انتخابات آینده برای همین ریاست سازمان لیگ کاندیدا شوم.
( ایشان با نمره صفر به خودشان برای چه می خواهد مجدداً کاندیدا شود؟)

وی در مورد اینکه کفاشیان برای ریاست ثبت نام می‌کند یا خیر عنوان کرد: این مسئله بستگی به نظر خود کفاشیان دارد.

محمدی در مورد بحث سقف قرار داد در لیگ برتر حرفه‌ای تاکید کرد: سال گذشته پس از 2 هفته از نقل و انتقالات تصمیم گرفتیم که سقف قرار داد رعایت شود اما پیش از آن تعدادی از بازیکنان و مربیان با باشگاه‌ها قرار داد بسته بودند و آن قرار دادها هم اعتبار داشت. برای اینکه کار را پیش ببریم در ادامه از باشگاه‌ها خواستیم سقف را رعایت کنند و حتی تاکید کردیم که قرار داد‌ها را بررسی می‌کنیم و اگر تخلفی باشد به آن رسیدگی می‌کنیم.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: سال گذشته زیاد روی مبلغ قرار دادها کنجکاوی نکردیم اما گفتیم اگر بازیکنی از باشگاه و یا بالعکس شکایت کند هم بازیکن و هم باشگاه را جریمه می‌کنیم و بر همین اساس خیلی از بازیکنانی که بالای سقف قرار داد با باشگاه به توافق رسیده بودند و نتوانسته بودند همه پولشان را بگیرند برای شکایت به سازمان لیگ مراجعه نکردند چرا که نمی‌خواستند یک سال محروم شوند. برای امسال به همه باشگاه‌ ابلاغ کردیم که سقف قرار داد 350 میلیون تومان است و 70 میلیون تومان هم می‌توانند پاداش دهند.( این 350 میلیون یعنی 29 میلیون تومان در ماه ؛ کدام دانشمند در ایران اینقدر حقوق ماهانه می گیرد؟! حال بماند آن 70 میلیون پاداش ناقابل! و نیز بماند کسانی که ارقامی بیشتر از این می گیرند.)

محمدی تصریح کرد: پاداش به این معنی نیست که باشگاه‌ها به همه بازیکنان خود این پاداش را بدهند. هر باشگاهی هر طور که دوست دارد می‌تواند این پاداش را به بازیکنان بدهد.(بله دیگر! پول بیت المال است و باشگاه ها هر طور خواستند می توانند بذل و بخشش کنند.) از طرفی برای 4 باشگاهی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند 50 میلیون تومان اضافه‌تر در نظر گرفتیم تا بتوانند تیم قدرتمند‌تری را برای مسابقات آماده کنند.

وی تاکید کرد: من خودم اعتقادی به سقف قرار داد ندارم.(وقتی رئیس لیگ این را می گیود از بقیه چه انتظاری هست؟!) این را گفتم تا به بعضی از دوستانی که فکر می‌کنند این قانون من‌درآوردی است بگویم که این قانون را از خودمان در نیاوردیم. 2 سال بحرانی را در فوتبال پیش رو داریم و اگر همه کمک نکنند نمی‌توانیم به باشگاه پروانه حرفه‌ای بودن بدهیم. طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و همانطور که در برنامه پنجم توسعه بخش ماده 13 آمده دولت نمی‌تواند در ورزش حرفه‌ای به باشگاه‌ها کمک کند و پرداخت هر گونه وجهی جایز نیست. (با این اوصاف ، پرداختی های چند صد میلیون تومانی به بازیکنان و مربیان فوتبال که از بیت المال است ، خلاف قانون برنامه پنجم هم هست.آقایان کلاهشان را بالاتر بگذارند.)

محمدی خاطرنشان کرد: درست است که لیگ ما حرفه‌ای است ( بله! در پول گرفتن و حیف و میل پول ملت خوب حرفه ای هستند اما دریغ از یک بازی در حد استاندارهای حرفه ای!) اما قرار است 2 سال دیگر پروانه حرفه ای بودن را برای باشگاه‌ها صادر کنیم و از اول فروردین سال 90 هم دولت حق پول به فوتبال را نداشته است در نتیجه وضعیت بغرنجی داریم. یکی از مباحث مهم دادن پروانه حرفه‌ای به باشگاه‌ها، بحث مالی است. باید درآمد فوتبالی باشگاه‌ها بیشتر از هزینه باشد یعنی دستمزدی که به بازیکن و مربی داده می‌شود بین 20 تا 50 درصد درآمد باشد و یک ریال هم به بازیکن، مربی،‌ کارمند باشگاه و اداره مالیات نباید بدهی داشته باشند. (مشروط به این که خود باشگاه ها درآمد داشته باشند نه این که بودجه اختصاص یافته از بخش عمومی را بودجه بدانند.)

رئیس سازمان لیگ با بیان اینکه اکنون 10 باشگاه لیگ برتری بدهکارند ادامه داد: اگر قرار باشد به شکایت افرادی که در کمیته انضباطی از باشگاه‌ها داشته‌اند رسیدگی شود شاید از 18 باشگاه لیگ برتری فقط 2 باشگاه بتوانند مجوز بازی بگیرند و باشگاهایی که با بدهکاران خود تسویه نکنند برایشان کارت بازی صادر نمی‌شود. با قرار دادی که فدراسیون با صدا و سیما امضا کرده تبلیغات دور زمین، اسپانسر‌هایی که خود باشگاه جذب می‌کند و بلیت فروشی، نهایت یک سوم هزینه باشگاه‌ها تامین شود پس برای کنترل هزینه‌ها مجبوریم که سقف قرار داد بگذاریم نه کف قرار داد اما متاسفانه بعضی از دوستان می‌گویند که این سقف به کف تبدیل شده است. (تبدیل سقف به کف ؛ اعتراف تکان دهنده ای است!)

محمدی تاکید کرد: از مدیران باشگاه‌ها خواهش می‌کنم که برای تیم‌ها کمیته فنی تشکیل دهند و بازیکنان را با هم مقایسه کنند. بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، سید جلال حسینی و غلامرضا رضایی که هم در لیگ قهرمانان آسیا در تیم امید و در تیم ملی زحمت کشیده‌اند و در اکثر بازی‌های‌ باشگاهی خود حضور داشته‌اند باید با بازیکنی که مثلا 10 هفته بوده یکی باشد و یک مقدار پول بگیرند؟ باشگاه‌ها چون خودشان نمی‌توانند روی این مسائل کنترل داشته‌ باشند می‌گویند سقف قرار داد کف شده است.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه به دلیل پرداخت این هزینه‌ها به بازیکنان در جامعه هم جو بدی علیه فوتبال پیش آمده بود گفت: وقتی در جامعه مطرح می‌شود که به بازیکنی 800 میلیون تومان داده شود چون این پول بیت المال است مردم نمی‌توانستند این مسئله را قبول کنند و به همین دلیل مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که پول برای ورزش حرفه‌ای هزینه نشود. من با خیلی از بازیکنان و مربیان صحبت کردم و به آنها گفتم چون 2 سال بحرانی را پیش رو داریم دست از زیاده خواهی بردارید(آفرین! دقیقاً زیاده خواهی است / حرف حساب ترین بخش این مصاحبه) و خیلی‌ها هم حرفم را پذیرفتند.

محمدی ادامه داد: این همه کنترل می‌کنیم باز مطرح می‌شود که پول‌های زیر میزی داده می‌شود. البته ما جلوی خیلی از پول‌های زیر میزی از جمله فروش تراکم را گرفته‌ایم. اگر این هزینه‌ها را کنترل نمی‌کردیم پرداخت پول‌ها سرسام آور می‌شد. کجای دنیا سراغ دارید که مربی از بازیکن بیشتر بگیرد اما مربی ما می‌خواهد بیشتر پول بگیرد در صورتی که یک مربی می‌تواند 30 سال مربیگری کند اما یک بازیکن فوتبال نهایتا 10 سال می‌تواند فعالیت کند و شاید این وسط با مصدومیت روبه رو شود.(این چه استدلالی است که ممکن است یک بازیکن مصدوم شود و لذا باید ارقام کلان بگیرد؟ مگر برای بقیه مردم ممکن نیست اتفاقی بیفتد و آن ها را از کار بیندازد؟ همه ملت با این استدلال پول می گیرند؟ بیمه برای چیست؟) متاسفانه باشگاه‌های ما بودجه‌ای ندارند. (برای فوتبال واقعی بودجه ندارند ولی وقتی پای قراردادهای آنچنانی به میان می آید که منافع شخصی امضا کنندگان را تامین می کند ، بودجه دارند و الا از کجا برای یک بازیکن دستمزد ماهانه چند ده میلیون تومانی در نظر می گیرند؟)

وی یادآور شد: اگر بر هزینه‌ها کنترلی نداشته باشیم 2 سال آینده نمی‌توانیم پروانه حرفه‌ای بودن صادر کنیم و در آن صورت دیگر لیگ ما حرفه‌ای نخواهد بود و از سال 2013 در لیگ قهرمانان آسیا هم نمی‌توانیم شرکت کنیم. روی صحبت من با دولت و نمایندگان مجلس است. آنها باید به باشگاه‌هایی که می‌خواهند خصوصی شوند و می‌خواهند روی پای خود بایستند کمک کنند مثلا استادیوم‌ها در اختیار خود باشگاه‌ها قرار گیرد و وام‌هایی با بهره کم در اختیارشان گذاشته شود. قانون کپی رایت اصلاح شود. فوتبال هم یک کار تولیدی است و سالانه 3 میلیون و 500 هزار نفر در استادیوم‌ها حضور پیدا می‌کنند و هر هفته بالغ بر 20 میلیون نفر از طریق تلویزیون فوتبال می‌بییند. چه اشکالی دارد برای این کار تولیدی یارانه 5 ساله در نظر گرفته شود.(پیشنهادهای معقولی است.)

محمدی در پاسخ به سؤال مجری برنامه ورزش و مردم که گفته بود مبلغ قرارداد رحمتی با سپاهان در فصل گذشته 777 یا 877 میلیون تومان بوده، گفت: قرارداد فصل گذشته رحمتی با سپاهان 777 میلیون تومان بود اما درباره این فصل خوب مثالی را مطرح کردید. شک نداشته باشید مهدی رحمتی که 3 سال است جزو با اخلاق‌‌های لیگ برتر ما انتخاب می‌شود و بیشترین بازی را در لیگ دارد سقف قرار داد را رعایت کرده است. او قبل از سفر به اتریش به من گفت به خاطر کمک به فوتبال سقف قرار داد را رعایت می‌کند. ( از این که آقای رحمتی منت گداشتند و به خاطر فوتبال پذیرفتند همان 350 میلیون ناقابل را بگیرند از ایشان ممنونیم! واقعاً تلخ است که اینقدر پول بگیرند و منت هم بگذارند!) او به همراه فتح الله زاده در سازمان لیگ حاضر شد و هر دوی آنها اظهار نامه کتبی پر کردند که اگر ثابت شود او بیش از سقف قرار داد دریافت کرده هم باشگاه استقلال جریمه می‌شود هم مهدی رحمتی یک سال محروم می‌شود و حتی ممکن است استقلال به کسر امتیاز هم محروم شود.

وی افزود: رحمتی مشکلی ندارد ولی 20 تا 30 بازیکن و 3 و 4 مربی که احتمال می‌دهیم بیش از سقف قرار داد گرفته‌اند قرار دادهایشان ثبت نمی‌شود مگر اینکه تک تک آنها به سازمان لیگ مراجعه و اظهار نامه کتبی پر کنند و تعهد بدهند که بیش از سقف قرار داد نگرفته‌اند.(ببینیم و تعریف کنیم.) ما به مدیران عامل اعتماد می‌کنیم ولی اگر خلاف این تعهدشان ثابت شود یک سال از بازی محرومشان می‌کنیم. با کسی هم شوخی نداریم و همه باید این قانون را رعایت کنند.

محمدی تصریح کرد: این را هم اضافه کنم که سال گذشته 10 درصد انحراف عدم رعایت سقف قرار داد داشتیم.(فقط 10 در صد؟!) نمی‌خواهم از باشگاهی اسم بیاورم. ما به مدیران و بازیکنان و مربیان اعتماد می‌کنیم ولی اگر خلاف ادعایشان ثابت شود با آنها برخورد می‌کنیم. بعضی‌ها با سقف قرار داد مخالف هستند و علت هم دارد. چون وقتی پول بیشتری پرداخت شود مقداری از این پول به واسطه‌ها می‌رسد اما وقتی پرداخت پول کمتر شود خود به خود واسطه‌ها هم کم می‌شوند. برخی مربیان که در سال‌های گذشته ما با آنها حرف زدیم و یک سری از آنها نتوانستند مربی‌گری کنند با این واسطه‌ها کار می‌کنند و متاسفانه برخی از مدیران عامل هم به این سرمربیان اختیار می‌دهند و این مربیان می‌گویند اگر قرار است بازیکنی به تیم اضافه شود باید از کانال فلان واسطه باشد. یا متاسفانه برخی از مدیر برنامه‌ها به برخی از این واسطه‌ها این اجازه را داده‌اند که با باشگاه‌ها صحبت کنند و بازیکن از این طریق به باشگاهی منتقل کنند. ما از باشگاه و مدیران خواسته‌ایم که از طریق این واسطه‌ها بازیکن نگیرند.

محمدی تاکید کرد: متاسفانه برخی از خبرنگاران در این قضیه دخیل هستند. ما به باشگاه‌هایی که متوجه شدیم از این طریق بازیکن گرفته‌اند اعلام کردیم که قرار داد این بازیکنان ثبت نمی‌شود و تک تک آنها باید به سازمان لیگ مراجعه و اظهار نامه پر کنند. 2 و 3 مدیر برنامه رسمی فیفا هستند که باید سوابق آنها بررسی شود. اگر قرار باشد ما سوابق برخی از این مدیر برنامه‌ها را به فیفا برسانیم مجوز آنها برای همیشه باطل می‌شود.

محمدی گفت: در حالی که در خبر‌ها هست که لیگ کشورهای کره جنوبی و سنگاپور با مشکلاتی روبه رو شده است، اما تمام تلاش ما این بود که لیگ برتر ایران کمترین مشکلات را داشته باشد. مثلا یک تیمی که به زور توانسته بود خود را در لیگ برتر نگه دارد می‌خواست از طریق همین واسطه‌ها با 3 بازیکن مصدوم قرار داد ببندد. ما جلوی چنین کارهایی را گرفته‌‌ایم اما باز هم به ما ایراد گرفته می‌شود که در کار ریز باشگاه‌ها دخالت می‌کنیم. باز هم از مدیران می‌خواهم با واسطه‌ها صحبت نکنند و از طریق خبرنگاران نفوذی بازیکن نگیرند. همچنین توصیه‌ای به پدر و مادران دارم به خصوص آنهایی که فکر می‌کنند بچه‌هایشان باید علی دایی و علی کریمی یا مهدوی کیا و یا خداداد عزیزی شود، آنها فریب یکسری از افراد را در این مدارس فوتبال نخورند. شنیده‌ایم که برخی از این دلال‌ها از یک تا 35 میلیون تومان پول می‌گیرند تا مثلا این بچه‌ها را به باشگاه‌ها بفرستند. یا شنیده بودیم که مدیر عاملی 20 میلیون تومان پول گرفته تا بازیکنی را در لیگ بازی دهد ما این مدیر عامل را به سازمان لیگ احضار کردیم.( این فضا نتیجه سوء مدیریت خود شماهاست که با پرداخت پول "یامفت" ملت به فوتبالیست ها ، جوانان و نوجوانان را به این سمت سوق می دهید . اگر تا دیروز آرزوی دوران دانش آموزی بچه ها ، دکتر و مهندس و معلم و خلبان شدن بود ، الان همه می خواهند فوتبالیست شوند. چه کسی از پول زیاد بدش می آید؟!)

رئیس سازمان لیگ افزود: بعضی‌ها به عناوین مختلف مثل کارشناس، مدیر فنی، مشاور، از این فوتبال پول درمی‌آورند ولی باز هم می‌گویند فوتبال ناپاک است. اگر فوتبال ناپاک است ( با این اوصافی که خود ایشان گفتند کجای فوتبال ما پاک است؟) چرا به هر عنوانی پست می‌گیرید و می‌خواهید پول بگیرید. متاسفانه برخی چهره مقدسی از خود نشان می‌دهند ولی همین که به اسم کارشناس می‌روند و با تیمی قرار داد می‌بندند نباید یک کار مثبت انجام دهند؟
محمدی در ادامه در خصوص اینکه چرا قرار داد حمید درخشان ثبت نشد گفت: او جزو مربیانی است که در مورد مبلغ قرار دادش باید بررسی شود.

وی در مورد اینکه آیا جام حذفی فصل آینده قبل از پایان لیگ برتر به پایان می‌رسد یا خیر گفت: طبق برنامه‌ای که به باشگاه اعلام کرده‌ایم قصد داریم فینال جام حذفی را قبل از اتمام لیگ برگزار کنیم. همچنین با توجه به اینکه 5 هفته اول لیگ در ماه رمضان برگزار می‌شود تیم‌هایی که قرار است دیدارهایشان به صورت مستقیم پخش شود ساعت بازی‌هایشان 22:30 خواهد بود.

محمدی در خصوص باشگاه‌هایی که بدهی دارند گفت: نفت‌ آبادان و ملوان 2 باشگاهی هستند که بدهی‌هایشان را پرداخت کرده‌اند. بقیه‌ باشگاه‌ها باید با بازیکنان و مربیانی که از آنها شاکی هستند توافق نامه‌ای امضا کنند و این توافق نامه باید به تایید کمیته انضباطی برسد. اگر کمیته انضباطی نامه‌ای به سازمان لیگ ندهد نمی‌توانیم مجوز بازی به باشگاه‌ها بدهکار را بدهیم.

رئیس سازمان لیگ در خصوص بدهی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی‌ دارد و باشگاه استقلال حدود 700 و 800 میلیون تومان بدهی دارد.

محمدی در پایان گفت: مربی منشوری برای فصل جدید نداریم اما همه مربیان تحت کنترل هستند و اگر تخلفی دیده شود با آنها برخورد می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد