پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

بی حرمتی های مجازی با شارژهای چند هزار تومانی

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : در برخی از شبکه‌های اجتماعی گاهی با پروفایل ها و اکانت‌هایی مواجه می شویم که بصورت کاملا آشکار و بدون هیچ محدودیتی به خودفروشی و اعلام قیمت برای این خودفروشی می پردازند؛ به عنوان مثال به پروفایل های زیر توجه کنید:



" من ... 26 ساله از تهران دانشجو هستم برای... الکی مزاحم نشید اول یک شارژ 2 هزار تومانی به ایمیلم بفرست تا برایت زنگ بزنم..."

"سلام به همه ... من ...22 ساله دانشجو در شهر... برای ... یک شارژ 5 هزار تومانی برایم میل کن اگر جایی نباشم همان موقع جواب می دهم وگرنه تا نهایت 3 ساعت بهت تک می‌زنم تو بهم زنگ بزن..."

"... هستم. این اکانت اصلی خودمه قبلی ها بلوک شده. عکس هم می فروشم هر کدوم یک شارژ 5 هزار تومانی. الکی هم مزاحم نشید که جواب نمی دم یک شارژ 5 هزار تومانی بفرست تا...."

اینها بخشی از پروفایل هایی است که با هدف تن فروشی در یک شبکه اجتماعی راه اندازی شده اند؛ نکته جالب تمام پروفایل هایی که با این عنوان در صفحات مجازی دیده می‌شود این است که در قریب به اتفاق این افراد دانشجو هستند(استفاده از وجه اجتماعی) و درخواست شارژ موبایل در مرحله اول را دارند تا حسن نیت! طرف مقابل ثابت شود.

همچنین در انتخاب مطالب‌شان آنقدر تبحر و فریبندگی نشان داده‌اند که بدون شک می‌تواند افرادی که دنبال چنین مواردی هستند مجبور کند که یک شارژ بخرند و بفرستند. اما اینکه چقدر این افراد واقعی اند؟در بررسی‌هایی که برنا انجام داد در سه مورد این افراد نه تنها هیچ تماسی نگرفتند که حتی به هیچ ایمیلی هم پاسخ ندادند.

اما نکته جالب اینکه از آنجایی که روابط افراد در فضای مجازی و شبکه‌های هیچ در و پیکری نداشته و البته نظارتی بر روی پروفایل‌ها و مطالبی که نوشته می شود نیست برخی‌ها خود در محیط های مختلف مجازی به معرفی این کلاه برداران و شیادان می‌پردازند...

به کامنت ها و مطالبی که در این شبکه اجتماعی نوشته شده توجه کنید:

"بعضی‌ها دکان باز کردن من نمیدونم رو چه حسابی این کارارو میکن یا میشه گفت چون احمقند بقیه رو هم احمقق فرض کردن ولی باید بهشون گفت خیلی سادن"

"دوستان بی تجربه بیاد داشته باشید که وقتی براتون روشن شد که یکی از این افراد شارژبگیر و دزده، می تونید برید لیست دوستاش رو ببینید و مطمئن بشید که همه دوستاش هم مثل خودش شارژ بگیر و کلاهبردار هستن..."

بنا برگزارش برنا برخی از کابران ای شبکه اجتماعی معتقدند که بیش از 95 درصد مدعیان این روابط و شارژ بگیران جنسیت واقعی شان معلوم نبوده و معمولا با چندین اکانت و چند عکس تقلبی به اخاذی از افراد ساده می پردازند.

این در حالی است که شاید در نگاه نخست مبلغی که کاربران در این کلاهبرداری متضرر می شوند بسیار ناچیز باشد، اما در مجموع می تواند مطلب هنگفتی را نصیب افراد سدجو کند.

دکتر علی انتظاری عضو هیات علمی دانشگاه طباطبایی و جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره این موضوع گفت:افراد فاسد و سوءاستفاده گر از شبکه‌های اجتماعی‌و ازاین موقعیت برای پیام‌ها و برنامه‌های خودشان، استفاده می‌کنند. بخشی از این موضوع به نیازهایی بر می گردد که در این زمینه وجود دارد. بخشی از نیازهای جنسی موقتی است و برای آنها راهکارهای قانونی و مشروع هم وجود دارد؛ اما در جامعه هنوز زمینه‌های این موضوع کمتر به وجود آمده است. مثلا ازدواج موقت باید نهادینه شود و امکانش فراهم باشد. متاسفانه مردم از لحاظ فرهنگی در مقابل این مساله مقاومت می کنند و این مساله باعث می شود که نیازهای جنسی موقت تامین نشود و بازار برای خودفروش ها فراهم شود. متاسفانه مردم و برخی متفکران ازدواج موقت را با خانواده و ازدواج دائم مقایسه می‌کنند درحالی که ازدواج موقت را باید با بی بند و باری مقایسه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه طباطبایی ادامه داد:این خلا یک طرف قضیه است؛ طرف دیگر قضیه به ترویج فرهنگ التذاذهای جسمانی و توجه بیش از حد به مسایل و امور جنسی مربوط می شود که متاسفانه در نظام تبلیغات غرب و فرایند جهانی سازی که غربی ها بیشتر عهده دارش هستند،دیده می شود. این مساله می تواند خیلی تاثیر گذار بوده و منجر به توجه بیشتر از حد نیاز واقعی و طبیعی به نیاز جنسی شود و این مساله تقاضا را بالا می برد.

وی تصریح کرد:برای مقابله با الگوهای فرهنگ غربی باید فرهنگ اسلامی خود را عرضه کرده و جوانان را با روش عقلانی و منطقی به فرهنگ و ارزش های اسلامی که متعادل به مسایل مادی و معنوی نگاه می کند؛دعوت کرد. متعادل بودن در تبلیغ این ارزش ها شرایطی را به وجود می آورد که برخی نیازها لجام گسیخته در جامعه، منجر به این مسایل نشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد