پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پختن زیاد گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان را دو برابر می کند

این هشدار پس از آن اعلام شد که محققان متوجه شدند قشر تیره ای که بر روی یک استیک خوب پخته شده و یا مفصل گوشت قرمز ایجاد می شود ، خطر بروز تومورهای روده را بیش از دو برابر می کند.

محققان همچنین دریافتند که سرخ کردن و یا کباب کردن گوشت ، خطرناک است چرا که این حرارت شدید قند و آمینو اسیدهای بافت ماهیچه ای را به سطوح بالا مولفه های سرطانزا تبدیل می کند.

مواد سرطانزا و یا به اصطلاح 'موتاژن های غذا' در درجه حرارت های بالا یعنی در زمان سرخ کردن و یا کباب کردن ایجاد می شوند.

پیش از این مشخص شده بود که پخت زیاد گوشت و یا نیم سوز شدن آن باعث ایجاد مواد شیمیایی می شود که در گوشت های خام وجود ندارد.

این مولفه ها که HCAs خوانده می شوند ، سرطانزا هستند. در تحقیقات قبلی از موش برای ارزیابی اثرات گوشت سوخته بر روی انسان ها استفاده می شد.

اما اکنون دانشمندان در موسسه نروژی 'بهداشت عمومی' با تزریق آنزیم های انسان به بدن موش، ایده بهتری در زمینه اثرات گوشت سوخته بر انسان به دست آوردند.

محققان متوجه شدند که پس از این که موش های 'انسان نما' قسمت سوخته گوشت بیش از حد پخته شده را می خورند خطر ابتلا به تومورهای سرطانزا در آنها افزایش می یابد.

محققان گفتند که در این مطالعه روند رشد تومور در روده های موش 'انسان نما' بررسی شده است و آن با روند رشد تومور در موش معمولی که از همان موتاژن غذایی تغذیه کرده است، مقایسه شده است .

نتایج تحقیقات نشان داد که خطر بروز تومورهای روده ای در موش انسان نما پس از مصرف مواد ناشی از مصرف قسمت سوخته گوشت از 31 تا 81 درصد افزایش می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد